Anuario 2020 - 2021
12 Anuario 2020-2021 • agustinosvalencia.com ✔ ERASMUS + - GOING GREEN: TOWARDS A SUSTAINABLE SCHOOL ✔ PORTFOLIO EUROPEU DE LES LLENGÜES We’re a school committed to improve health among our students, as well as educate them for sustainable development. If teachers learn different strategies, they’ll pave the way for students to be European citizens and protect the environment. Lastyear,theErasmus+ProgrammeoftheEuropean Union supported us in our mobility project KA101 Going Green: towards a sustainable school . During the year, we have taken part in the European Week for Waste reduction (https://agustinosvalencia. com/agustinos-valencia-hacia-una-escuela- sostenible-2/) aswell as introduced our students in the subject of reusing, reducing and recycling with different activities throughout the year. This course we have been unable to travel to other countries to be trained due to COVID19, but we are going to start our newexperiencewith the following trips : David Puchades and Marc Alarcón are due to travel to Oulu, Finland, in August 2021 to take part in Outdoor Education in Finnish schools . Beatriz Monferrer and Amelia Jiménez will be travelling in October to Joensuu, Finland, to take part in Sustainability Education – How can we save the Earth together ? We will keep you informed about the incoming events that have to do with our project. E n el col·legi Santo Tomás de Villanueva treballem per tal d’ajudar elsnostresalumnesa reflexionar i autoavaluar el seu coneiximent de les llengües i desenvolupar l’autonomia personal, a més d’afavorir la inclusió i la diversitat lingüística. Enguany, set professors i professores de Primària i Secundària han fet el curs sobre el Portfolio que du a terme el Servei i Assessoriad’EducacióPlurilingüede laGeneralitat. Com ja sabem, el Portfolio Europeu de les Llengües és una eina que serveix per a enregistrar i avaluar les competències i habilitats lingüístiques de totes i tots, no sols dels alumnes del nostre col·legi. Amb aquesta eina, podem preservar la diversitat lingüística, promoure la tolerància i fomentar el plurilingüisme. Tant a Primària com a Secundària hem fet activitats anomenades Portfolio, és a dir, activitats que serveixen per a ensenyar els nostres alumnes a reflexionar sobre les llengües que parlen, que estudien o les llengües amb què estan en contacte. Un exemple es el vídeo per tal de celebrar el Dia Internacional de la Llengua Materna: https://youtu.be/KLDleiwBh00 Una vegada fetes, aquestes activitats formen part d’un dels tres components del Portfolio: el Passaport (experiències lingüístiques i culturals), la Biografia (les meues llengües i lameuamanerad’aprendre) oel Dossier (tots els treballs, gravacions d’áudio i vídeo on estic en contacte amb les llengües).
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mzk1